Khai Bahar nyanyikan lagu untuk Soundtrack film Haji Kecil

58
0
Share:

GuritaNews – Penyanyi Khai Bahar yang terkenal melalui aplikasi Smule, datang ke Indonesia menemui para fansnya, sekaligus akan mengisi Soundtrak film Haji Kecil, gubahan Rara Tarmizi.

Pada kesempatan kali ini media nasional berkesempatan hadir menyaksikan proses pembuatan lagu, Soundtrax film Haji Kecil di studio rekaman Selylka Music Indonesia, Jl Cendrawasih I No 11B/ RT 013 RW 01/ Komplek Kodam Tanah Kusir, Kebayoran Lama, Jakarta Selatan, (Selasa 28 November 2017).

Anak keempat dari enam bersaudara kelahiran Perlis ini tidak mudah menyerah. Bermula dengan bernyanyi cover lagu Dimana Hatimu dari kumpulan Papinka ke youtube pada tahun 2013 menjadi khai bahar dikenal. Dari hari   ke hari dia mulai mendapat perhatian peminat laman tersebut, apalagi dengan suara yang merdu dan alunan dengan gaya tersendiri membuat fans terus menunggu cover yang di buat oleh Khai. Dia juga mampu menyanyikan berbgai genre musik seperti pop, balada, slow rock, rnb malahan juga irama melayu asli dengan baik. Pernah menyertai ujibakat untuk program realiti sebelum ini tetapi rezeki tidak memihaknya begitu juga dia pernah menarik diri daripada program realiti terbitan tv3 atas sebab peribadi dan belum bersedia. Dengan bantuan teman selepas itu beliau merantau ke Kuching Sarawak untuk mencari rezeki sebagai penyanyi busking di Restoren Didi Western berdekatan Waterfront Kuching untuk mengumpulkan uang membantu keluarganya. Inilah niat suci beliau yang sering dia pegang hingga sekarang.

Khai Bahar pernah viral sebelum ini dengan nyanyian cover Madah Berhelah yang dipopularkan oleh Ziana Zain. Kemampuannya untuk menyanyikan lagu tersebut yang mempunyai nada tinggi membuat fansnya suka dan & video tersebut dengan rekan di medsos. Pada penghujung April 2016 video youtube beliau sekali lagi viral apabila duet Memori Berkasih bersama penyanyi asal Siti Nordiana melalui aplikasi Smule menjadi perhatian dan perbualan ramai. Fenomena tersebut juga membuat namanya terkenal sehingga beberapa label rakaman mulai melamarnya sebagai penyanyi profesional. Tetapi ramai yang tidak mengetahui beliau sebenarnya sudah dilamar oleh NAR Records Sdn Bhd sebelum video tersebut viral kerana label tersebut percaya dengan kemampuan anak muda tersebut yang mempunyai masa depan yang cerah dalam industri musik ini jika terus di asah dan berusaha bersungguh-sungguh.

Sekarang Khai Bahar mulai mendapat perhatian media dan off air di berbagai acara sebaris dengan penyanyi terkenal. Beliau juga sekarang sudah mempunyai tiga single yang mana single pertamanya Bayang hasil ciptaan Harry Khalifah dan lirik oleh Patrick Anohad dan telah menjadi lagu terpopuler di Anugerah Planet Musik (APM), single kedua  Dari Jauh Saja hasil ciptaan dan arragement saudara Denny Mojo,dan LuLuh untuk single ketiga yang dimana di ciptakan sendiri oleh Khai bahar

Semoga kehadiran Khai Bahar memeriahkan lagi industri ini dan dapat menyumbang kepada pembangunan industri musik tanah air kita. Selamat maju terus  Khai Bahar.

Biodata Ringkas

Nama : Muhammad Khairul Bin Baharuddin
Tanggal lahir : 28.2.1994
Umur : 23 tahun
Asal : Kangar, Perlis
Pekerjaan : Penyanyi

Single pertama : Bayang
Single kedua : Dari Jauh Saja
Single ketiga : Luluh

Share:

Leave a reply